ثبت نام در سیستم پرداخت به ازاء کلیک تبلیغات گستر تو را من چشم در راهم
سفارش تبلیغ

ثبت شرکت
صبا
تو را من چشم در راهم
در پی ترور استاد مسعود علی محمدی، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری صادر شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«انالله و اناالیه راجعون»

خبر شهادت مظلومانه دکتر مسعود علی محمدی، عضو برجسته هیات علمی دانشگاه تهران باعث تاسف و تالم خاطر گردید.

ترور ناجوا‌نمردانه این دانشمند ارزشمند فیزیک کشور، نشان از آغاز خط تازه توطئه علیه نظام اسلامی می‌باشد و مطمئنا مسئوولان مربوطه با هوشیاری تمام برای خنثی شدن این توطئه شوم اقدام خواهند کرد.

این‌جانب با تسلیت این مصیبت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، دانشجویان ایشان و خانواده داغدار،‌علو درجاتش را از خداوند متعال خواستارم.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری

رییس‌جمهور سابق کشورمان در پیامی با تسلیت شهادت دکتر علی محمدی، تاکید کرد: دست پلیدی که به این جنایت اقدام کرد،بدون تردید دشمن ایران و ملت و خواستار ایجاد و بسط بحرانی است که برای همه زیان‌بار است.

به گزارش کلمه متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار محترم خانم منصوره کرمی

شهادت جانگداز عالم وارسته و اندیشمند متعهد و متبحر و خدمتگزار ارزنده عرصه علم و ایمان و فرزند فرزانه ملت بزرگوار حضرت اقای دکتر مسعود علی محمدی؛جان همه دوستداران دانش و فرهنگ و اسلام وایران را داغدار کرد و بار دیگر چهره کریه تروریسم را نشان داد.

 

دست پلیدی که به این جنایت اقدام کرد،بدون تردید دشمن ایران و ملت و خواستار ایجاد و بسط بحرانی است که برای همه زیان بار است. می‌دانم که در این مصیبت بزرگ جانتان آزرده است، ولی توکلتان به حضرت حق، تسلی بخش دل‌داغدار شما و فرزندان عزیز آن سفر کرده گرامی است.

از درگاه حضرت حق برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی و برای اسلام و ایران سربلندی و امنیت و پیشرفت مسالت دارم.

راه شهید پر رهرو باد

سید محمد خاتمی



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/10/24ساعت  9:42 صبح  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    تابان: مهندس میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای دیدگاه های خود درباره مسائل روز و آنچه به وی نسبت داده شده است را به صورت شفاف اعلام کرد .

    به نوشته جمهوری اسلامی، این بیانیه که 11 دیماه و با عبارت « السلام علیک یا اباعبدالله انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و وال لمن والاکم و عاد لمن عاداکم فیالیتنی کنت معکم فافوزا فوزا عظیما » منتشر شد حاوی نقطه نظرهای میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا عشق و سرسپردگی به امام حسین علیه السلام انقلاب نظام اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی و ابراز نفرت نسبت به آمریکا انگلیس و سایر قدرت های استعماری و استکباری و گروهک های وابسته به ویژه گروهک منافقین و همراه با راه حل هائی است .

    وی در این بیانیه تاکید کرد : « برای مراسم عاشورای حسینی علیرغم درخواستهای فراوان نه جناب حجت الاسلام والمسلمین کروبی اطلاعیه دادند و نه حجت الاسلام والمسلمین خاتمی اطلاعیه صادر کردند و نه بنده و دوستانم . با این وصف یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادندکه شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خودجوش شکل گرفته است منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند. »

    وی در این بیانیه با انتقاد از صدا و سیما به خاطر برخورد یکطرفه با وقایع و بازتاب ندادن جنبه های عطوفت آمیز مردم و نیروهای انتظامی و بسیجی نسبت به یکدیگر که می توانست به تلطیف فضای سیاسی کشور کمک کند از بعضی سخنرانان به خاطر ترویج خشونت انتقاد کرد و افزود : « گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خس و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است . این چه سخنرانی است که از تریبون دولتی مردم را به جنگ با یکدیگر دعوت می کند و یک عده را حزب الله می نامد و عده ای دیگر را حزب الشیطان بارها در یک سخنرانی کوتاه اعلام می کند مردم توجه کنید جنگ است ! آیا این سخنان دعوت به جنگ و شورش داخلی نیست »

    موسوی افزود : « تهمت بی دینی و همراهی با قدرت های بیگانه مستکبر و افراد بدنام و جریان های منحوسی چون منافقین به فرض آنکه به حذف فیزیکی تعدادی از خدمتگزاران به اسلام و مردم منتهی شود ناشی از چشم بستن به ماهیت مشکلات ملی کشور است . من به عنوان یک دلسوز می گویم منافقین با خیانت ها و جنایت های خود مرده اند شما برای کسب امتیازهای جناحی و کینه ورزی آنها را زنده نکنید. »

    میرحسین موسوی در این بیانیه با تاکید بر هویت فکری اسلامی خود تصریح کرد : « من لازم می دانم قبل از آنکه راه حل خودم را برای خروج از بحران مطرح سازم بر هویت اسلامی و ملی و مخالف سلطه بیگانگان و وفادار به قانون اساسی و جنبش سبز تاکید نمایم . ما پیروان اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم . ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود. ما پیرو کسی هستیم که در قلمرو وسیع اسلامی ربودن خلخالی از پای یک زن را بر نمی تابید. ما معتقد به تفسیر رحمانی از اسلام هستیم که انسانها را یا هم کیش هم می داند و یا همسانانی در خلقت نگاهی که بر کرامت ذاتی انسان باور دارد و بر نمی تابد که ضارب او در زندان با غذایی جز شبیه غذای او نگهداری شود و یا مورد شکنجه و امثال آن قرار گیرد. بنده و دوستان عزیزم که امروز بسیاری از آنها در زندانها محبوس هستند پای بندان سرسخت استقلال کشور هستیم و از اینکه بازار اسلامی ما تبدیل به یک بازار مکاره برای کالاهای بیگانه شده است رنج می بریم » .

    وی با ابراز انزجار از قدرت استکباری و سلطه گر افزود : « ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی . تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده ایم و نه امید یاری آنها را داریم و می دانیم با اصالت قدرت در روابط بین الملل هر کشور به دنبال منافع ملی خود است و ما بیزار از کسانی هستیم که بر عرف و اعتقادات دینی و ملی ملت خود احترام نمی گذارند. و مضحک است که بما تهمت اهانت به قرآن عاشورای امام حسین یا پاره کردن عکس حضرت امام قدس سره زده شود. مسلما حرمت شکنی اگر در روز عاشورا صورت گرفته باشد مورد تایید ما نیست اما بدترین نوع حرمت شکنی را کشتن بندگان بیگناه و عزادار در روز عاشورا و در ماههای حرام می دانیم » .

    موسوی در پایان این بیانیه ضمن تشبیه وضعیت امروز کشور به « رودخانه خروشان و عظیمی که سیلابهای تند و حوادث گوناگون باعث طغیان و گل آلود شدن آن شده است » افزود : « بنده راه حل را در روانه ساختن نهرها و چشمه هایی از آب روشن و شیرین به بستر این رودخانه می دانم که بتدریج و طی یک فرآیند تدریجی کیفیت آب و وضع رودخانه را تغییر دهد و نیز اعتقاد دارم که هنوز دیر نشده است و نظام ما آن قدرت را دارد که درصورت تدبیر و در صورت داشتن یک نگاه احترام آمیز و توام با ملاطفت به همه ملت و اقشار آن این مهم را بانجام برساند » .

    در همین حال به گزارش تابناک، میرحسین موسوی در این بیانیه پیشنهادات خود را برای برون رفت از شرایط فعلی به این شرح اعلام کرد:

    1- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی عملکرد خود باشد. به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد.

    2- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد. این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد. مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند.

    3- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها. بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت...

    4- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است. ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند.... آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم؟

    5- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل 27 قانون اساسی. اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین درگیری ها نماید.

    وی در پایان آورده است: تاکید کرده ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود اما مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/10/15ساعت  11:4 صبح  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    اتفاقی بی‌سابقه در طنز رامبدجوان :
    طعنه به مبارزه بامفاسد اقتصادی وترقی مسئولان

    در حالی‌که مجموعه طنز «مسافران» در آستانه محرم آخرین روزهای پخش خود را سپری می‌کرد، رامبد جوان کارگردان این مجموعه در برنامه هفته قبل خود با صراحتی بی‌سابقه به انتقاد از شرایط فعلی جامعه در موضوعی حساس به نام مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخت.
    به گزارش خبرنگار «آینده»، بهرام شخصیت فضایی این مجموعه، در اپیزود شب گذشته، با «کله‌پا» کردن «آبدارچی و نظافتچی» یک اداره، به جای وی مشغول کار شد.
    بهرام که با دریافت رشوه از مردم برای تسریع در کارهای آن‌ها، به تقسیم آن‌ با سایر مدیران ادراه می‌پرداخت، با توصیه «فرخ» و «شریفی»، دو تن از دیگر شخصیت‌های مجموعه، نزد رئیس سازمان رفته و با نشان دادن رشوه‌ها، اقدام به «زیرآب‌زنی» سایر مدیران کرد.

    رئیس اداره که در این مجموعه با انگشترهای بزرگ، یقه بسته و ظاهری مذهبی تصویر شده بود، بلافاصله بهرام را از آبداراچی به سمت مشاور اول و دست راست خود منصوب کرد.
    بهرام نیز با به کارگیری بستگان و دوستان خود در اداره به سوء‌استفاده از موقعیت و دریافت رشوه می‌پرداخت.

    در پلان جالب دیگری از این قسمت، بهرام با تأکید بر استفاده از ظاهری شلخته و ساده و چروکیده کردن کت خود، این گونه ظاهر را برای کار ضروری توصیف کرد.
    وی همچنین مبالغ کلانی از بودجه اداره را برای خود و دوستانش تصاحب کرده و اقدام به خرید زمین و املاک نمود.

    در پلان پایانی این داستان، «زیرآب» بهرام و دوستانش توسط گروه دیگری با همان اتهامات زده می‌شود. وی به همراه سایرین از اداره اخراج و مشغول استفاده کردن از اموالی می‌شوند که در طول مسئولیت به دست آورده بودند.

    تأکید بر نظافتچی بودن بهرام، به ویژه در پلانی از مجموعه دیده می‌شود که وی در حال گفتگوی تلفنی با یک مقام بالاتر است و اظهار می‌دارد در همین مسئولیت نیز همچنان یک نظافتچی است و مشغول پاک کردن کارمندان و سازمان به جای در و دیوار است و بلافاصله اقدام به سوء استفاده و دریافت رشوه کرده و درخواست می‌کند که رشوه‌ها را در سطل‌زباله بریزید.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/10/1ساعت  4:6 عصر  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    بیل گیتس، رئیس مایکروسافت، در یک سخنرانی در یکی از دبیرستان‌های
    آمریکا، خطاب به دانش‌آموزان گفت: در دبیرستان خیلی چیزها را به
    دانش‌آموزان نمی‌آموزند. او هفت اصل مهم را که دانش‌آموزان در دبیرستان
    فرا نمی‌گیرند، بیان کرد. اصول بیل گیتس به این شرح است:

    اصل اول: در زندگی، همه چیز عادلانه نیست، بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.

    اصل دوم: دنیا برای عزت نفس شما اهمیتی قایل نیست. در این دنیا از شما
    انتظار می‌رود که قبل از آن‌که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید،
    کار مثبتی انجام دهید.

    اصل سوم: پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام، کسی به شما رقم
    فوق‌العاده زیادی پرداخت نخواهد کرد. به همین ترتیب قبل از آن‌که بتوانید
    به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسید، باید برای مقام و
    مزایایش زحمت بکشید.

    اصل چهارم: اگر فکر می‌کنید، آموزگارتان سختگیر است، سخت در اشتباه
    هستید. پس از استخدام شدن متوجه خواهید شد که رئیس شما خیلی سختگیرتر از
    آموزگارتان است، چون امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد.

    اصل پنجم: آشپزی در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد.
    پدربزرگ‌های ما برای این کار اصطلاح دیگری داشتند، از نظر آنها این کار
    یک فرصت بود...

    اصل ششم: اگر در کارتان موفق نیستید، والدین خود را ملامت نکنید، از
    نالیدن دست بکشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

    اصل هفتم: قبل از آن‌که شما متولد بشوید، والدین شما هم جوانان پرشوری
    بودند و به قدری که اکنون به نظر شما می‌رسد، ملال‌آور نبودند.  

     


    جمله روز :  دنیا آنقدر وسیع هست که برای همه مخلوقات جایی باشد پس به جای آنکه جای کسی را بگیریم تلاش کنیم جای واقعی خود را بیابیم.     ‏(چارلی چاپلین

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/9/29ساعت  3:52 عصر  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    بیانیه جدید مهندس موسوی به شرح زیر است 

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ان‌الله یامرکم ان تؤدوا الامانات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل

    مردم شریف و هوشمند ایران

    این روزها و شبها نقطه عطفی در تاریخ ملت ما در حال شکل گرفتن است. مردم از یکدیگر و در میان جمع‌شان از اینجانب سوال می‌کنند که چه باید کرد و به چه سو باید رفت. بر عهده خویشتن می‌بینم که آن‌چه را باور دارم با شما در میان بگذارم، با شما بگویم و از شما بیاموزم، باشد که رسالت تاریخی‌مان را از یاد نبریم و شانه از بار مسئولیتی که سرنوشت نسل‌ها و عصرها بر دوش ما گذاشته است خالی نکنیم.

    سی‌سال پیش از این در کشورما انقلابی به نام اسلام به پیروزی رسید؛ انقلابی برای آزادی، انقلابی برای احیای کرامت انسان‌ها، انقلابی برای راستی و درستی. در این مدت و به خصوص در زمان حیات امام روشن ضمیر ما سرمایه‌های عظیمی از جان و مال و آبرو در پای تحکیم این بنای مبارک گذارده شد و دست‌آوردهای ارزشمندی حاصل آمد. نورانیتی که تا پیش از آن تجربه نکرده بودیم جامعه ما را فراگرفت و مردم ما به حیاتی نو رسیدند که به رغم سخت‌ترین شداید برای‌شان شیرین بود. آن‌چه مردم به دست آورده بودند کرامت و آزادی و طلیعه‌هایی از حیات طیبه بود. اطمینان دارم کسانی که آن روزها را دیده‌اند به چیزی کمتر از آن راضی نمی‌شوند.
    آیا ما مردم شایستگی‌هایی را از دست داده بودیم که دیگر آن فضای روح‌انگیز را تجربه نمی‌کردیم؟ من آمده بودم بگویم چنین نیست؛ هنوز دیر نیست و هنوز راه‌مان تا آن فضای نورانی دور نیست. آمده بودم تا نشان دهم می‌توان معنوی زندگی کرد و در عین حال در امروز زیست. آمده بودم تا هشدارهای امام‌مان را درباره تحجر بازگو کنم. آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می‌انجامد؛ تا به یاد آورم که اعتنا به کرامت انسان‌ها پایه‌های نظام را تضعیف نمی‌کند، بلکه استحکام می‌بخشد. آمده بودم تا بگویم مردم از خدمتگزاران‌شان راستی و درستی می‌خواهند و بسیاری از گرفتاری‌های ما از دروغ برخاسته است. آمده بودم تا بگویم عقب‌ماندگی، فقر، فساد و بی‌عدالتی سرنوشت ما نیست. آمده بودم تا بار دیگر به انقلاب اسلامی آن‌گونه که بود و جمهوری اسلامی آن گونه که باید باشد، دعوت کنم. 

    من در این دعوت بلیغ نبودم، ولی پیام اصیل انقلاب حتی از بیان نارسای من آن‌چنان دلنشین بود که نسل جوان را، نسلی که آن روزگاران را ندیده بود و میان خود و این میراث بزرگ احساس فاصله می‌کرد، به هیجان آورد و صحنه‌هایی را که تنها در ایام نهضت و دفاع مقدس دیده بودیم بازسازی کرد. حرکت خودجوش مردم رنگ سبز را به عنوان نماد خویش برگزید. اینجانب اعتراف می‌کنم که در این امر پیرو آنان بودم و نسلی که به دوری از مبانی دینی متهم می‌شد در شعارهای خود به تکبیر رسید و به «نصر من الله و فتح قریب» و «یا حسین» و نام خمینی تکیه کرد تا ثابت کند این شجره طیبه هرگاه که به بار می‌نشیند میوه‌هایش شبیه به هم است. این شعارها را کسی جز آموزگار فطرت به آنان نیاموخته بود. چقدر بی‌انصافند کسانی که منافع کوچک‌‌شان آن‌ها را وا می‌دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و «انقلاب مخملین» بنامند.

    اما آن‌چنان که می‌دانید همگی ما در راه این تجدید حیات ملی و تحقق آرمان‌هایی که در دل و جان پیر و جوان ما ریشه دارند با دروغ وتقلب روبه‌رو شدیم و آن چیزی که از عواقب قانونگریزی پیش‌بینی کرده بودیم به صریح‌ترین شکل ممکن و در نزدیکترین زمان تحقق یافت.

    استقبال عظیم از انتخابات اخیر در درجه نخست مرهون تلاش‌هایی بود که برای ایجاد امید و اعتماد در مردم صورت گرفت تا برای بحران‌های مدیریتی موجود و نارضایتی‌های گسترده اجتماعی، که انباشت شان می‌تواند کیان انقلاب و نظام را نشانه برود، پاسخی شایسته فراهم شود. اگر این حسن ظن و اعتماد مردم از طریق صیانت از آرای آن‌ها پاسخ داده نشود و یا آن‌ها نتوانند برای دفاع از حقوقشان به نحوی مدنی و آرام واکنش نشان دهند مسیرهای خطرناکی در پیش خواهد بود که مسئولیت قرار گرفتن در آنها بر عهده کسانی است که رفتارهای مسالمت‌آمیز را تحمل نمی‌کنند.

    اگر حجم عظیم تقلب و جابه‌جایی آرا، که آتش به خرمن اعتماد مردم زده است، خود دلیل و شاهد فقدان تقلب معرفی شود، جمهوریت نظام به مسلخ کشیده خواهد شد و عملا ایده ناسازگاری اسلام و جمهوریت به اثبات می‌رسد. این سرنوشت دو گروه را خوشحال خواهد کرد؛ یک دسته آنان که از ابتدای انقلاب در مقابل امام صف‌آرایی کردند و حکومت اسلامی را همان استبداد صالحان دانستند و به گمان باطل خود می‌خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند و دسته دیگر که با ادعای دفاع از حقوق مردم اساسا دیانت و اسلام را مانع تحقق جمهوریت می‌دانند. هنر شگرف امام باطل کردن سحر این دوگانه انگاری‌ها بود. من آمده بودم تا با تکیه بر راه امام تلاش ساحرانی را که دوباره جان گرفته اند خنثی کنم. 

    اکنون مقامات کشور با صحه گذاشتن بر آنچه در انتخابات گذشت مسئولیت آن را پذیرفته‌اند و برای نتایج هرگونه تحقیق و رسیدگی بعدی حد تعیین کرده‌اند، به صورتی که این رسیدگی‌ها موجب ابطال انتخابات نشود و نتایج آن را تغییر ندهد، حتی اگر در بیش از 170 حوزه انتخاباتی تعداد آرای به صندوق ریخته شده بیشتر از تعداد واجدین شرایط باشد. از ما خواسته میشود که در این شرایط شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنیم، حال آن که این شورا در عملکرد خود چه قبل، چه حین و چه بعد از انتخابات عدم بیطرفی خود را به اثبات رسانده است و نخستین اصل در هر داوری رعایت بیطرفی است.

    اینجانب همچنان قویا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجدید آن حقی مسلم است که باید به صورتی بیطرفانه از طریق یک هیأت مورد اعتماد ملی مورد بررسی قرار گیرد، نه آن که پیشاپیش امکان ثمربخش بودن آن منتفی اعلام شود، یا با طرح احتمال خونریزی، مردم از هرگونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته شوند، یا شورای امنیت کشور به جای پاسخگویی به سوالات مشروع در خصوص نقش لباس شخصی‌ها در حمله به افراد و اموال عمومی و ایجاد التهاب در حرکت‌های مردمی به فرافکنی بپردازد و مسئولیت فجایع به وجود آمده را بر عهده دیگران بگذارد. اینجانب چون به صحنه می‌نگرم آن را پرداخته شده برای اهدافی فراتر از تحمیل یک دولت ناخواسته به ملت، که تحمیل نوع جدیدی از زندگی سیاسی بر کشور می‌بینم. من به عنوان یک همراه که زیبایی‌های موج سبز حضور شما را دیده است هرگز به خود اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی در معرض خطر قرار گیرد. در عین حال بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می‌فشارم و علیرغم توانایی‌های اندکی که در اختیار دارم براین باورم که انگیزه و خلاقیت شما مردم همچنان می‌تواند حقوق مشروع تان را در چهره های مدنی جدید مورد پیگیری قرار دهد و محقق کند. مطمئن باشید که اینجانب همواره در کنار شما خواهم ماند. آن‌چه این برادر شما در در یافتن این راه حل‌های جدید، خصوصا به جوانان عزیز توصیه می‌کند این است که نگذارید دروغگویان و متقلبان پرچم دفاع از نظام اسلامی را از شما بربایند و نا اهلان و نامحرمان، میراث گران‌قدر انقلاب اسلامی را که اندوخته از خون پدارن راستگوی‌تان است از شما مصادره کنند. با توکل به خداوند و امید به آینده و تکیه بر توانمندی‌هایتان حرکات اجتماعی خود را پس از این نیز براساس آزادی‌های مصرح در قانون اساسی و اصل امتناع از خشونت پیگیری کنید. ما در این راه با بسیجی روبه‌رو نیستیم؛ بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی روبه‌رو نیستیم؛ سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش روبه‌رو نیستیم؛ ارتش حافظ مرزهای ماست. ما با نظام مقدس خود و ساختارهای قانونی آن روبه‌رو نیستیم. این ساختار حافظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ماست. ما با کج‌روی‌ها و دروغ‌گویی‌ها روبه‌رو هستیم و در پی اصلاح آنیم؛ ا صلاحی با برگشت به اصول ناب انقلاب اسلامی.

    ما به دست اندرکاران توصیه می‌کنیم برای برقراری آرامش در خیابان‌ها مطابق اصل 27 قانون اساسی امکان تجمع‌های مسالمت‌آمیز را نه تنها فراهم کنند، بلکه چنین گردهمایی‌هایی را تشویق کنند و صدا و سیما را از قید بدگویی‌ها و یک طرفه عمل کردن‌ها رها سازند. بگذارند صداها قبل از آن که به فریاد تبدیل شود به صورت استدلال و مجادله احسن در این رسانه جاری، تصحیح و تعدیل گردد. بگذارند جراید نقد کنند، خبرها را آن‌چنان که هست بنویسند و در یک کلام فضایی آزاد برای مردم جهت ابراز موافقت‌ها و مخالفت‌های خود آماده سازند. بگذاریم آن‌هایی که علاقه دارند تکبیر بگویند و آن را مخالفت با خود تلقی نکینم. کاملا مشخص است که در این صورت احتیاجی به حضور نیروهای نظامی و انتظامی در خیابان‌ها نخواهد بود و با صحنه‌هایی که دیدن آن‌ها و شنیدن خبر آن‌ها دل هر علاقمند به انقلاب و کشور را به درد می آورد، روبه‌رو نخواهیم بود.

    برادر و همراه شما - میرحسین موسوی



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/9/22ساعت  5:41 عصر  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    آرایش نیروهای سیاسی داخل کشور پس از انتخابات تغییر کرده است و هر گروهی به دلیل منافع فردی و جناحی خود قصد دارد به طریقی آن را ترسیم و القا کند که به نفع آنها تفسیر شده و به توجیه عملکردشان کمک کند.
     
     تلاش ما اما بر آن است که بر اساس دو عنصر زیر، آرایش سیاسی کشور را توضیح داده و تحلیل کنیم:

    1- منطق و اطلاعات درست از مشاهدات و حقایق سیاسی کشور
    2- معیارهای رهبر انقلاب در صحبت های مختلفی که داشته اند
     
     برخی آرایش سیاسی کشور را به صورت "جبهه احمدی نژاد و جبهه مخالفین احمدی نژاد" ترسیم می کنند در مقابل برخی دیگر، آن را به صورت "جبهه مردم و جبهه نظام" تعریف می کنند. اما به راستی کدام یک از این تقسیم بندی ها به حقیقت نزدیکتر است؟
    لینک مطلب

    به نظر می رسد 4 گروه از سیاسیون و فعالان سیاسی در صحنه فعالیت امروز دیده می شوند:

    1- منتقدین دولت: شامل علی لاریجانی، محسن رضایی، علی اکبر ناطق نوری و باقر قالیباف.
    2- مخالفین دولت: شامل میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سیدمحمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی.
    3- مخالفین ولی فقیه: شامل گروه های تندرو اصلاح طلب داخل نظام و کلیه ضد انقلابی که در خارج و بعضا در داخل کشور حضور دارند.
    4- طرفداران محمود احمدی نژاد: شامل حزب موتلفه و گروه رایحه خوش خدمت.

    بر این اساس اگر بخواهیم جریانات سیاسی موجود در کشور را  نسبت به آقای احمدی نژاد و تیم ایشان تقسیم بندی کنیم، واقعیت ها نشان می دهد که علاوه بر طرفداران وی، دو گروه سیاسی دیگر در حال فعالیت هستند، یعنی مخالفین و منتقدین ایشان.
     
    البته در فضای کنونی بسیاری تلاش می کنند تا واقعیت وجود منتقدین را نادیده بگیرند که از جمله می توان به طرفداران احمدی نژاد اشاره کرد که نمی خواهند این گروه سوم ـ یعنی منتقدین ـ را به حساب بیاورند و لذا هر کس یا جریانی را که با احمدی نژاد نباشد، به ضد ولایت فقیه متهم می کنند.

    این در حالی است که رهبر انقلاب معتقدند: سه گروه سیاسی در جامعه ما وجود دارد و در این رابطه هر کسی که طرفدار احمدی نژاد نباشد یا مخالف است و یا منتقد و حکم این دو یکی نیست.

    بر این اساس به نظر ما کسی که این واقعیت و نظر رهبری را قبول نداشته باشد هم جاهل است و هم اگر آگاهانه باشد ضد ولایت فقیه، و لذا کم نیستند کسانی که خود را سینه چاک احمدی نژاد می دانند ولی بر این مبنا بی تردید ضد ولایت فقیه اند.

    ولی اگر معیار شناسایی افراد و گروه های سیاسی، نظام و ولایت فقیه باشد گروه های سیاسی موجود یا در جبهه نظام هستند و یا در جبهه ضدنظام و گروه سومی وجود ندارد.
     
    معیارهای قرار گرفتن در جبهه موافق نظام عبارتند از:

    1- قانون اساسی را قبول داشته و به آن پایبند باشند، یعنی در بعد قانون اساسی، آزادی، مردمسالاری، استقلال و ولایت فقیه را به عنوان اصول و ارزش های اساسی قبول داشته باشد.

    2- اندیشه نورانی حضرت امام(ره) به خصوص وصیت نامه سیاسی الهی ایشان را قبول داشته باشد و از آن تخطی نکند.

    3- مصداق های قانون اساسی را قبول داشته باشد یعنی اعضای حکومت از شخص رهبری گرفته تا دیگر مقامات را قبول داشته باشد.

    4- سیاست های کلان و قوانین و مقررات کشور را قبول داشته باشد و به آنها پایبند باشد.

    بر این اساس، کسانی که چهار ویژگی فوق را داشته باشند کاملا در جبهه انقلاب هستند و کسانی که چهار ویژگی فوق را نداشته باشند مخالف نظام هستند. البته از آنجایی که کمتر کسی پیدا می شود که هر چهار ویژگی فوق را توأمان داشته باشد بهتر است نمره بدهیم و هر کسی را که بالای پنجاه درصد نمره بیاورد طرفدار نظام و کمتر از آن را متمایل به ضد نظام بنامیم.
     
    البته نکته مهم دیگری که باید بدان توجه داشت اینکه، کسی که واقعا علاقه مند به نظام باشد قاعدتا دست آنهایی را که زیر پنجاه درصد نمره آورده اند، می گیرد که آنها را بالا بکشد و نیرویی به جبهه نظام بیافزاید و لذا آنها که این افراد را به پایین هل می دهند تا از نظام فاصله بگیرند یا نفوذی دشمن هستند که لباس خودی پوشیده اند و یا افراد جاهلی هستند که مشابه دوستی خاله خرسه عمل می کنند.
     
    در این میان البته آن کسانی هم که با اراده خود مرتب به عقب می روند و از این نظام مردمی فاصله می گیرند این روزها بیش از پیش برای مردم  مشخص هستند.

    حال به نظر شما آقایان احمدی نژاد، کروبی، موسوی و سایرین در رابطه با معیارهای فوق چه نمره ای گرفته و در چه سطحی قرار می گیرند؟ آیا نباید تلاش کنند در هر چهار معیار فوق نمره بالایی بگیرند؟


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/9/22ساعت  12:3 عصر  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    برداشت از وبلاگ نازک خیالhttp://nazokkhial.parsiblog.com/
    در خبرها آمده که حوزه علمیه قم روز شنبه در اعتراض به هتک حرمت حضرت امام (ره) توسط اغتشاشگران!! تعطیل است. این تصمیم از اواخر روز جمعه در صدا و سیما و زیر نویس های خبری پخش شده است. آقایان حوزه و کفن پوشان عزیز ! که سالها در برابر اهانت به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) در آزمون ضمن خدمت آموزش و پرورش ، اهانت به قران مجید در مراسم سازمان میراث فرهنگی ، اهانت به امام زمان (عج) در سخنرانی احمدی نژاد در اصفهان؛ اهانت به امام رضا (ع) در بردن هوگو چاوز کافر نجس دائم الخمر به حرم آن حضرت، اهانت به خانواده امام راحل ، اهانت به انقلابیون و افراد باسابقه ، اهانت به مراجع تقلید،و.... سکوت ورزیده بودند، امروز با پخش تصاویر مبهمی از آتش زدن عکس حضرت امام (ره) که معلوم نیست در چه زمانی؟ در چه مکانی؟ توسط چه کسانی؟ به چه نیتی؟ صورت گرفته است ؛ خوابشان در هم ریخته است!


    آیا براستی درد امام دوستی دارند؟!


    اگر راست می گویند، وضعیت امروز جامعه ما را و کیفرخواستهای دادستانی را با فرمان 8 ماده ای امام مقایسه کنند و زاویه انحراف از خط امام را بررسی نمایند و آنگاه اگر غیرت امام دوستی دارند ، حوزه را تعطیل کنند و اعتراض نمایند!


    راستی ! اگر مرجع تقلیدی امروز بخواهد علیه صدا وسیما که این پرده دری ساختگی را به جهت منافع جناحی انجام داده ، تعطیل کند.... چه بلایی بر سرش می آورند؟!



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/9/21ساعت  5:19 عصر  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    گروه سیاسی؛ اگر «اکبر هاشمی رفسنجانی» شش ماهی است در تهران سکوت کرده است، در مشهد از عزلت نشینی خارج شد و به صراحت از شرایط کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم انتقاد کرد.به گزارش فارس او که سخنانش را در قالب پاسخ به سوال های گروهی از فعالان دانشجویی ابراز کرد، علت گوشه نشینی پس از انتخاباتش را هم بازگو کرد؛ «ساکت نیستم، شرایط کشور به گونه یی است که تحمل اظهار نظرها و انتقادات سازنده را ندارد.»رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ماه ها پس از برگزاری انتخابات و ماجراهایی که گریبان او و خانواده اش را گرفت، ترجیح داد تعطیلات عید غدیر را در خراسان رضوی بگذراند و از همان جا به سکوتش خاتمه دهد. اینچنین بود که رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره وضعیت پسرش مهدی هاشمی مفصل توضیح داد، بر مواضعی که در آخرین خطابه اش در نماز جمعه تهران- 26 تیرماه- اتخاذ کرده بود، پای فشرد، به رفتارهای صورت گرفته با معترضان به نتایج انتخابات انتقاد کرد و در این میان مخالفانش را هم از پاسخگویی به اعتراض ها و هجمه ها به مشی سیاسی او بی نصیب نگذاشت.هاشمی رفسنجانی عصر شنبه در جمع فعالان دانشجویی دانشگاه های فردوسی، رضوی و آزاد مشهد که به دیدار وی در محل اقامتش رفته بودند، برخی عکس العمل ها در برابر اظهارنظرها را مفسده برانگیز خواند. هاشمی در این جلسه که یاسر و فاطمه هاشمی دو فرزند دیگرش هم حضور داشتند، به سوال های صریح مهمانانش جواب های شفاهی داد و بر نقش مردم در انقلاب تاکید کرد.به گزارش فارس رئیس مجلس خبرگان با اشاره به نماز جمعه 26 تیرماه که به امامت وی برگزار شد، گفت؛ «من در آن نماز جمعه نگفتم انتخابات درست است یا باطل فقط گفتم تردید در جامعه حاکم است اما برخی آمدند و به من گفتند چرا گفتی تردید؟ در صورتی که آن روز میلیون ها نفر در خیابان ها ریخته بودند و قاطعانه می گفتند در انتخابات تقلب شده است و انتخابات باطل است. اما من قاطعانه نگفتم که تقلب شده است ولی گفتم تردید دارم و چطور می شود میلیون ها نفر به خیابان ها بریزند و تردید نکرد.» وی با بیان اینکه راه درست آن بود که ما فکر کنیم و تردید ها را پاسخ دهیم، افزود؛ راه حلی را که من با تجربه 50ساله ام ارائه دادم این بود که زندانی ها را آزاد کنید و از آسیب دیده های حوادث پس از انتخابات دلجویی کنید. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد؛ «اگر همین قانون را همه بپذیرند و به آن عمل کنند نه معترضان و نه کسانی که مقابل معترضان بودند این گونه عمل نمی کردند و اگر قانون اجرا بشود اینکه در برخی از دانشگاه ها مشاهده می شود که دانشجویان نمی گذارند مسوولان صحبت کنند و با شعار و زدن وی در جلسه سخنرانی آن مسوول اخلال ایجاد می کنند، این مساله هم حل می شد.» هاشمی با اشاره به اینکه حکومت پول دارد، نیرو و رسانه دارد و می تواند با این ابزار در خیابان ها آدم جمع کند، تصریح کرد؛ حکومت بسیج و سپاه دارد و این طرفی ها هم استاد، دانشجو، نخبه، کارگر و مدیر دارند و من نظرم این است که ما باید درگیری های خیابانی را با آزاد کردن رسانه ها به رسانه ها بکشانیم و احزاب و رسانه ها را طبق قانون آزاد کنیم. وی افزود؛ باید اجازه دهیم صاحب نظران بیایند در رسانه ها بحث کنند و مسائل مورد نظر خود را در مناظره ها به بحث بگذارند تا مردم به آنها گوش بدهند. اگر منطق باشد و به مردم آگاهی بدهیم دیگر مردم از دو طرف فریب نمی خورند. به گزارش فارس به نقل از یکی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که در جلسه حاضر بود رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه یی که سه الی چهار میلیون دانشجو دارد نمی تواند با فریب اداره شود، تصریح کرد؛ خانم ها تا امروز مجال نداشتند اقدامی کنند و الان اکثریت دانشگاه ها را اشغال کرده اند، در حال حاضر در تجمعات نمی شود با خانم ها با خشونت برخورد کرد و من از آن می ترسم که این قضایا به دبیرستان ها، خانم ها و کارگاه های تولیدی برسد و نظام باید بپذیرد و بحث ها را باز بگذارد. هاشمی با بیان اینکه حضرت علی(ع) زمانی که انتقادات از ایشان زیاد شده بود و یک نفر هنگام سخنرانی ایشان در مسجد به امام بدگویی کرد، امام(ع) به اطرافیان خود فرمودند آن شخص را رها کنید و اگر او بدگویی کرده شما هم به او بدگویی کنید و وی را نزنید، افزود؛ ما باید با بچه های خوب مان، با استادان مان طوری رفتار کنیم که آنها احساس بی پناهی در ابراز عقیده خود نکنند. وی با بیان اینکه صدا و سیما یک طرفه است و چرا نباید روزنامه های منتقد آزاد باشند درحالی که روزنامه های حکومتی خیال شان راحت است، تاکید کرد؛ اطلاع رسانی امروز مانند سابق نیست، اگر حرف کوچکی را در خیابان بزنید یا اینکه یک کاری را در خیابان بکنید فیلم آن را گرفته و به رسانه های خارجی ارسال می کنند و همین گونه است که مردم اخبارشان را از بی بی سی می گیرند و بعد هم این مسائل را به نام اسلام و امام تمام می کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد؛ در حال حاضر خبرها توسط رسانه های اجنبی زودتر به دست مردم می رسد تا رسانه های خود ما. هاشمی افزود؛ هیچ کس نمی تواند فکر کند سانسور در جامعه ما جواب می دهد. اگر رسانه ها آزاد باشند و مردم قانع شوند دیگر هیچ جوانی به خیابان ها نمی آید. پس اولاً همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم، ثانیاً آزادی زندانیان و دلجویی از آسیب دیدگان که آقا نیز به این مساله عمل کردند و ثالثاً آزاد کردن رسانه ها در چارچوب قانون، باید به این سه مساله عمل شود. وی افزود؛ امروز اکثریت جامعه ما استدلال را می فهمند، مشکلی که من امروز خیلی از آن غصه می خورم این است که هم دولت و هم برخی از مبلغان خام حرف هایی می زنند و همه را به پای رهبری می گذارند. به گزارش فارس رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد؛ دولت می گوید زندانی ها کار ما نیست، سپاه هم می گوید ما فرمانبرداریم، اما فرمان را آن جور که می خواهند می برند نه آن جور که آقا می خواهد. هاشمی افزود؛ یک بار با مقام معظم رهبری بودیم که خبر رسید شخصی را زندانی کردند که آقا در واکنش به این اقدام به من گفتند ماموران ما اگر خودشان یک روز هم به زندان می رفتند این گونه عمل نمی کردند.

     

    وی تصریح کرد؛ بنده الان 60 سال است که رهبری را می شناسم و ایشان همان گونه یی است که گفتم. من راهکارهای برون رفت از وقایع اخیر را همان مسائلی می دانم که در نماز جمعه اعلام کردم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به دانشجویی که درباره مهدی فرزندش سوال پرسیده بود اظهارداشت؛ مهدی ما رفته خارج و خیالش از پرونده هایش راحت است، مهدی بارها به دیوان محاسبات رفته است اما مجلس با وارد شدن به آن قضیه وی را مبرا دانسته است. هاشمی ادامه داد؛ وزارت اطلاعات اعلام کرده است دو سال روی پرونده مهدی کار کرده است و وزارت نفت هم گفته مهدی ما مبرا است. وی در بحث ماجرای استات اویل نروژ تصریح کرد؛ در آن ماجرا که برخی از دانشجویان شلوغ بازی کردند و قضیه به مجلس کشانده شد ماجرا این بود که در داخل استات اویل چند نفر بازی درآورده بودند و بین خودشان پول هایی را رد و بدل کرده بودند و همه را به گردن مهدی انداخته بودند درحالی که پشت این قضیه اسرائیل بود و می خواست ما را خراب کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد؛ من مطمئنم که مهدی در این انتخابات هیچ دخالتی نداشت و در هیچ یک از اغتشاشات و در هیچ نقطه یی نبوده است. او فقط تنها دخالتی که کرده بود این بود که تجربه خودش را در کمیته صیانت از آرایی که در مجلس خبرگان خوب جواب داده بود به دیگران انتقال داد وگرنه مهدی ما پول ندارد که به بقیه بدهد. هاشمی در رابطه با سفر مهدی هاشمی به خارج از کشور گفت؛ مهدی به سفر کاری رفته است و این نیز مساله عادی بوده است. ما شش دانشگاه در خارج داریم که الان مهدی رفته به لندن و بیروت برای سرکشی درحالی که بقیه دانشگاه ها را هم هنوز سرکشی نکرده است. وی ادامه داد؛ الان هم در زنگبار هم زمینی گرفته ایم که باید در آن دانشگاه بسازیم و هنوز کارهای ارمنستان و تاجیکستان و دوبی نیز مانده است. رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد؛ مهدی دائماً می خواهد بیاید ولی من به او می گویم نیاید و کارهایش را انجام بدهد. جالب اینکه هیچ دادگاهی تا امروز به وی احضاریه نداده و مهدی نیز هر وقت که لازم باشد می آید. الان هم رفته است دکترا ثبت نام کرده است و قرار است رساله اش را در یکی از دانشگاه های خارج از کشور بگذراند.

     

    در این قسمت از جلسه ایوب توکلیان دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عضو شورای مرکزی این تشکل دست خود را برای پرسیدن سوال از هاشمی بلند کرد که هاشمی به وی اجازه پرسیدن سوال را داد و توکلیان خطاب به هاشمی گفت؛ آقای هاشمی فردای قیامتی هم هست و این مساله آن روز مشخص می شود. وی تاکید کرد؛ آقای هاشمی، آیا در زمان ریاست جمهوری شما رسانه ها جرات انتقاد داشتند و اگر توصیه یی به رئیس صدا و سیما دارید، آیا اجازه می دهید صحبت های موسوی، رهنورد و کروبی در صدا و سیما پخش شود؟ هاشمی رفسنجانی در پاسخ به فعال دانشجویی گفت؛ من نگفتم که عده یی بیایند و در مناظره ها هرچه می خواهند بگویند، من گفتم در چارچوب قانون بیایند و صحبت کنند. وی ادامه داد؛ من الان بحث این دولت و آن دولت را ندارم. در زمان من مگر چند روزنامه بود؟ روزنامه سلام تقریباً هر روز همه چیز را زیر سوال می برد اما من هیچ چیز نمی گفتم تا اینکه این روزنامه وارد فازی شد که دیگران آن را تعطیل کردند. کسان دیگر نیز در مجلس حرف هایی می زدند اما من همیشه موضع فعلی را می گرفتم و به اعتقاد من این صف بندی ها به مصلحت نظام نیست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود؛ اینکه داخل دانشگاه ها چه جوی است من اطلاعی ندارم اما این گونه به من اطلاع می دهند اما من چون در دانشگاه ها نیستم زیاد اطلاعی در این باره ندارم. در این قسمت از جلسه یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد بلند شد و گفت نه بیشتر دانشجویان معترض هستند که در این هنگام دانشجویانی که در این جلسه حضور داشتند، گفتند اینها همه دانشگاه آزادی هستند و از خودتان وگرنه در دانشگاه های سراسری این شرایط نیست. در بخش دیگری از این جلسه تیمور عسگری نماینده مردم مشهد در مجلس هفتم سوالی را با این مضمون که تعریف شما از امنیت و شاخصه های امنیت چیست از هاشمی پرسید که وی در پاسخ به عسگری گفت؛ من از جریانی که در کشور می گذرد، راضی نیستم و مناسب نبود در شرایطی که از طرف دشمن تحت فشار هستیم این مسائل به وجود بیاید، به خصوص جدا شدن قشر آگاه و متفکر جامعه از نظام نوپای اسلامی. هاشمی ادامه داد؛ بگذارید یک جمله نیز درباره امنیت عرض کنم، با توجه به آیات قرآن، جامعه مومن جامعه یی است که آلوده به ظلم نباشد و این خواسته از خواسته های اصلی انقلاب بوده است. هاشمی در پاسخ به سوالات شرکت کنندگان در جلسه اظهار داشت؛ من موضع خود را صریح در نماز جمعه انتخابات گفتم آن هم مبنایش نص صریح قرآن بود و من با توجه به آیات قرآن حرف زدم.

     

    وی ادامه داد؛ در آن نمازجمعه گفتم انقلاب ما بر اساس اسلام و قرآن است، اما حرفی که من می زنم را تندروهای اصولگرا نمی پسندند و رای مردم را زینتی می دانند.

    منبع : اعتماد دوشنبه، 16 آذر 1388 - شماره 2120



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/9/21ساعت  10:51 صبح  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    هفته گذشته آیت‌الله جوادی آملی در خطبه‌های نماز جمعه قم ضمن تقدیر و تشکر از رهبر معظم انقلاب گفت: بنده از ادامه حضور در نماز جمعه و اقامه نماز معذورم و از تمامی نمازگزاران در طول این سال‌ها که نتوانستم به وظیفه خود به خوبی عمل کنم عذرخواهی می‌کنم.

    وی تصریح کرد: ائمه جمعه دو مسئولیت مهم روحانیت را بر عهده دارند که اگر به آنها نتوانند عمل کنند نزد خداوند مسئول خواهند بود.

    آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: یکی از وظایف ائمه جمعه سیر و سفر در من الخلق‌الی الحق است و ماموریت دوم نیز پیام آوری دستورات الهی است.

    امام جمعه قم اظهارداشت: اگر تقصیری در طول این برنامه‌ها از بنده بوده است، از همه عذرخواهی می‌کنم.

    وی با اشاره به ماموریت اول گفت: در این سفر وقتی کسی امام جمعه شد دیگران ساکت هستند و امام به محراب عبادت رفته و به خداوند عرض می‌کند که ایاک نعبد و ایاک نستعین یعنی خداوندا من و این نمازگزاران تو را می‌پرستیم و از تو مدد می‌جوییم.

    آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: خداوند فرموده است که اگر مردم مشکلی داشتند به نماز پناه برده و مشکل خود را برطرف کنند، مردم صدها مشکل دارند که باید این را امام جمعه بیان کند و اگر بیان کرد و مشکل مردم رفع شد، نشانه این است که خوب بیان کرده اما اگر مشکل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته است مطلب را خوب بیان کند.

    امام جمعه قم گفت: اگر در اقامه نماز جمعه بنده این مشکل نیز بوده است از همگان عذرخواهی می‌کنم.

    وی تصریح کرد: از سوی دیگر نیز امام جمعه باید در خطبه‌های خود آیات و روایات را بیان کند و یقینا و عالمانه به آن بپردازد و از نظر علمی و با اخلاص بیان کند و باید در گفته‌هایش طهارت و قداست وجود داشته باشد.

    آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: باید این آیات و روایات به گونه‌ای مطرح شود که بر دل مردم بنشیند و چون حرف از دل طبیب بیرون آید دل‌ها را طیب می‌کند.
    لینک مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/9/14ساعت  3:47 عصر  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی کشور افزودند: فرهنگ مردم را اعتقاد آنان می‌سازد و نگهبان اعتقاد مردم، اقتصاد است، توقع نداشته باشید که همه مثل سلمان و اباذر و کسانی که در شعب ابی‌طالب (ع) بودند، باشند.
     
    ایشان با بیان اینکه کسانی که از سلطنت شکم بیرون نیامده‌اند هرگز نمی‌توانند با استکبار مبارزه کنند، ادامه دادند: به برکت رهبری امام (ره)و خونهای پاک شهدا، اعتقاد جای اقتصاد را در میان مردم گرفت، اما اگر خدای نکرده مردم فشار اقتصادی ببینند، در دینداری آنان مشکل ایجاد می‌شود. 
      
     معظم له اظهار داشتند: با آرزو و آرمان و توقع نمی‌شود کشور را اداره کرد، اگر می‌خواهیم کشور را اداره کنیم باید دید در چه فضا و فازی زندگی می‌کنیم، کسی که زمان و زمینش را نشناسد، مدیر نیست.
     
    ایشان با بیان اینکه با فقر نمی‌شود کشور را اداره کرد، گفتند: این سفرهای استانی برکات فراوانی از قبیل درک درد مردم دارد و این غیر از آن است که پشت میز بنشینند و مالیات بخواهند باید دید چه خدمتی داده‌ایم و تولید چگونه بوده است.
     
    معظم‌له افزودند: اگر کسی سنگی به بدنش زدند دردی احساس نکرد معلوم است که یا خواب است یا حسی نسبت به درد ندارد، حال اگر چند کارگر را اخراج کردند، ما نیز باید این درد را حس کنیم.
     
    حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی بیان اینکه این کپر‌نشینیان و کارگران پاره‌تن ما هستند، اظهار داشتند: بعضی از کارگران که حقوقی کمتر از 300 هزار تومان داشته‌اند اخراج شده‌اند و اینها توان پرداخت اقساط وام‌های دریافتی را ندارد، چگونه می‌توانند، مالیات بدهند.
     
    حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بین درآمد و سرمایه باید یک فرق جوهری قائل شد، اظهار داشتند: اگر کاسبی که مغازه‌ای دارد و سرمایه‌ای در آن قرار داده و درآمدی کسب می‌کند و بر اساس همان درآمد هزینه می‌نماید روزی از سرمایه جهت تامین زندگی هزینه کند، این آغاز ورشکستگی اوست.
     
    ایشان افزودند: سرمایه عظیمی به نام نفت در داخل کشور است، اگر روزی  به جایی برسیم که نفت بفروشیم و کشور را اداره کنیم، ورشکست می‌شویم.
     
    معظم‌له ادامه دادند: در این صورت نسل بعد همه نفرین‌ها را متوجه ما می‌کند که چرا شما سرمایه را فروختید، مگر آدم عاقل نفت می‌فروشد تا کشور را اداره کند.
     
    حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه با نفت به عنوان سرمایه نمی‌شود کشور را اداره کرد، اظهار داشتند: یک وقت نفت فروخته می شود تا کارخانه ایجاد گردد و سدی ساخته و انرژی تولید شود، این تبدیل سرمایه به سرمایه است، اما اگر نفت فروخته شود و در قبال آن  برنج و موز و ... وارد گردد، این تبدیل سرمایه به درآمد است
     
    معظم‌له با بیان اینکه یک کشور اسلامی تفکر اقتصادی‌اش هم اسلامی خواهد بود، گفتند: براساس روایتی از امام علی (ع) ملتی که خاک و آب به اندازه کافی دارد اگر بخواهد مواد غذایی وارد کند خدا او را از رحمت دور کرده است.
     
    ایشان افزودند: آدم عاقلی که سرمایه‌ای مثل خاک و آب دارد اگر از کشور دیگر مواد غذایی وارد کند، معلوم می‌شود بی‌عرضه است.
     
    حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه به اندازه کافی آب و خاک داریم، اما مدیریت می خواهد، اظهار داشتند: جهنم فقط برای آدم شرابخوار نیست برای آدم بی‌عرضه هم هست.
     
    ایشان خطاب به رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفتند: بروید واردات و صادرات را در گمرگ‌ها مقایسه کنید، شناسنامه ما در گمرگ است اینکه ما از صادرات خبر می‌دهیم، اما از واردات هیچ نمی‌گوییم، کار درستی نیست.
     
    معظم‌له با تاکید بر پیروی عملی از سیره اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کردند: ممکن است در روز شهادت امام علی (ع) لباس مشکی هم بپوشیم ولی علی بن ابی‌طالب (ع) را باید در نهج‌البلاغه و نظام اقتصادیش جستجو کرد در این صورت پیرو عملی آن حضرت هستیم.
     
    حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: ممکن است بخشی در اثر حجب و انفعال طبیعی و حیا و قناعت‌ کپر نشینی را امضا کنند، اما خداوند این را امضا نمی‌کند.
     
    ایشان با بیان اینکه سفرهای استانی از برکات نظام است،گفتند: وظیفه ما این است که سری به این مناطق بزنیم، تا از نزدیک مشکلات را لمس کنیم، چون هنوز کم نیستند عزیزانی که شهید داده‌اند، اما کپرنشینند.
     
    حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت مالیات در اداره کشور اشاره کرده و گفتند: کشور را مالیات اداره می کند، سازمان امور مالیاتی سهم تعیین کننده‌ای در اداره مملکت دارد، آن کسانی که دارند مملکت را می‌گردانند باید با شما در پرداخت تسهیلات بانکی، سرکشی به مراکز تولیدی، جلوگیری از واردات و تکمیل صادرات هماهنگ عمل کنند.

    شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، دکتر علی عسکری رییس سازمان امور مالیاتی کشور به ارائه گزارشی از وضعیت درآمدهای مالیاتی کشور پرداخت و گفت: فقط هشت درصد از درآمد ناخالص ملی از محل درآمدهای مالیاتی می‌باشد.
    منبع خبر: www.hawzahnews.com



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 88/8/15ساعت  4:16 صبح  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دکتر شریعتی
    پروژه بسیار جالب یک دانشجو!!
    اطلاعات نیویورکی ها درباره ایران
    عذرخواهی شیخ حسین انصاریان از مردم
    توصیه علی مطهری به حداد عادل
    فقط خود کار قرمز نیست این جا
    مجید انصاری در گفتگو با جام جم
    گفتگوی میرحسین موسوی باسایت کلمه پیرامون مسایل مهم کشور
    متن کامل سخنرانی امام خمینی (ره) در بهشت زهرا
    مسئولین دیوانه اند یا عاشق؟!
    پیام تسلیت خاتمی و هاشمی بمناسبت شهادت استاد
    اتهام حرمت شکنی و واکنش مهندس موسوی
    اتفاقی بیسابقه در طنز رامبدجوان :
    سخن بیل گیتس
    بیانیه شماره16 مهندس موسوی
    [همه عناوین(81)][عناوین آرشیوشده]