ثبت نام در سیستم پرداخت به ازاء کلیک تبلیغات گستر اتهام حرمت شکنی و واکنش مهندس موسوی - تو را من چشم در راهم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تو را من چشم در راهم

تابان: مهندس میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای دیدگاه های خود درباره مسائل روز و آنچه به وی نسبت داده شده است را به صورت شفاف اعلام کرد .

به نوشته جمهوری اسلامی، این بیانیه که 11 دیماه و با عبارت « السلام علیک یا اباعبدالله انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و وال لمن والاکم و عاد لمن عاداکم فیالیتنی کنت معکم فافوزا فوزا عظیما » منتشر شد حاوی نقطه نظرهای میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا عشق و سرسپردگی به امام حسین علیه السلام انقلاب نظام اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی و ابراز نفرت نسبت به آمریکا انگلیس و سایر قدرت های استعماری و استکباری و گروهک های وابسته به ویژه گروهک منافقین و همراه با راه حل هائی است .

وی در این بیانیه تاکید کرد : « برای مراسم عاشورای حسینی علیرغم درخواستهای فراوان نه جناب حجت الاسلام والمسلمین کروبی اطلاعیه دادند و نه حجت الاسلام والمسلمین خاتمی اطلاعیه صادر کردند و نه بنده و دوستانم . با این وصف یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادندکه شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خودجوش شکل گرفته است منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند. »

وی در این بیانیه با انتقاد از صدا و سیما به خاطر برخورد یکطرفه با وقایع و بازتاب ندادن جنبه های عطوفت آمیز مردم و نیروهای انتظامی و بسیجی نسبت به یکدیگر که می توانست به تلطیف فضای سیاسی کشور کمک کند از بعضی سخنرانان به خاطر ترویج خشونت انتقاد کرد و افزود : « گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خس و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است . این چه سخنرانی است که از تریبون دولتی مردم را به جنگ با یکدیگر دعوت می کند و یک عده را حزب الله می نامد و عده ای دیگر را حزب الشیطان بارها در یک سخنرانی کوتاه اعلام می کند مردم توجه کنید جنگ است ! آیا این سخنان دعوت به جنگ و شورش داخلی نیست »

موسوی افزود : « تهمت بی دینی و همراهی با قدرت های بیگانه مستکبر و افراد بدنام و جریان های منحوسی چون منافقین به فرض آنکه به حذف فیزیکی تعدادی از خدمتگزاران به اسلام و مردم منتهی شود ناشی از چشم بستن به ماهیت مشکلات ملی کشور است . من به عنوان یک دلسوز می گویم منافقین با خیانت ها و جنایت های خود مرده اند شما برای کسب امتیازهای جناحی و کینه ورزی آنها را زنده نکنید. »

میرحسین موسوی در این بیانیه با تاکید بر هویت فکری اسلامی خود تصریح کرد : « من لازم می دانم قبل از آنکه راه حل خودم را برای خروج از بحران مطرح سازم بر هویت اسلامی و ملی و مخالف سلطه بیگانگان و وفادار به قانون اساسی و جنبش سبز تاکید نمایم . ما پیروان اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم . ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود. ما پیرو کسی هستیم که در قلمرو وسیع اسلامی ربودن خلخالی از پای یک زن را بر نمی تابید. ما معتقد به تفسیر رحمانی از اسلام هستیم که انسانها را یا هم کیش هم می داند و یا همسانانی در خلقت نگاهی که بر کرامت ذاتی انسان باور دارد و بر نمی تابد که ضارب او در زندان با غذایی جز شبیه غذای او نگهداری شود و یا مورد شکنجه و امثال آن قرار گیرد. بنده و دوستان عزیزم که امروز بسیاری از آنها در زندانها محبوس هستند پای بندان سرسخت استقلال کشور هستیم و از اینکه بازار اسلامی ما تبدیل به یک بازار مکاره برای کالاهای بیگانه شده است رنج می بریم » .

وی با ابراز انزجار از قدرت استکباری و سلطه گر افزود : « ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی . تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده ایم و نه امید یاری آنها را داریم و می دانیم با اصالت قدرت در روابط بین الملل هر کشور به دنبال منافع ملی خود است و ما بیزار از کسانی هستیم که بر عرف و اعتقادات دینی و ملی ملت خود احترام نمی گذارند. و مضحک است که بما تهمت اهانت به قرآن عاشورای امام حسین یا پاره کردن عکس حضرت امام قدس سره زده شود. مسلما حرمت شکنی اگر در روز عاشورا صورت گرفته باشد مورد تایید ما نیست اما بدترین نوع حرمت شکنی را کشتن بندگان بیگناه و عزادار در روز عاشورا و در ماههای حرام می دانیم » .

موسوی در پایان این بیانیه ضمن تشبیه وضعیت امروز کشور به « رودخانه خروشان و عظیمی که سیلابهای تند و حوادث گوناگون باعث طغیان و گل آلود شدن آن شده است » افزود : « بنده راه حل را در روانه ساختن نهرها و چشمه هایی از آب روشن و شیرین به بستر این رودخانه می دانم که بتدریج و طی یک فرآیند تدریجی کیفیت آب و وضع رودخانه را تغییر دهد و نیز اعتقاد دارم که هنوز دیر نشده است و نظام ما آن قدرت را دارد که درصورت تدبیر و در صورت داشتن یک نگاه احترام آمیز و توام با ملاطفت به همه ملت و اقشار آن این مهم را بانجام برساند » .

در همین حال به گزارش تابناک، میرحسین موسوی در این بیانیه پیشنهادات خود را برای برون رفت از شرایط فعلی به این شرح اعلام کرد:

1- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی عملکرد خود باشد. به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد.

2- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد. این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد. مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند.

3- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها. بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت...

4- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است. ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند.... آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم؟

5- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل 27 قانون اساسی. اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین درگیری ها نماید.

وی در پایان آورده است: تاکید کرده ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود اما مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/10/15ساعت  11:4 صبح  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دانلود آثار صوتی دکتر علی شریعتی
    دکتر شریعتی
    پروژه بسیار جالب یک دانشجو!!
    اطلاعات نیویورکی ها درباره ایران
    عذرخواهی شیخ حسین انصاریان از مردم
    توصیه علی مطهری به حداد عادل
    فقط خود کار قرمز نیست این جا
    مجید انصاری در گفتگو با جام جم
    گفتگوی میرحسین موسوی باسایت کلمه پیرامون مسایل مهم کشور
    متن کامل سخنرانی امام خمینی (ره) در بهشت زهرا
    مسئولین دیوانه اند یا عاشق؟!
    پیام تسلیت خاتمی و هاشمی بمناسبت شهادت استاد
    اتهام حرمت شکنی و واکنش مهندس موسوی
    اتفاقی بیسابقه در طنز رامبدجوان :
    سخن بیل گیتس
    [همه عناوین(82)][عناوین آرشیوشده]