ثبت نام در سیستم پرداخت به ازاء کلیک تبلیغات گستر بررسی سرعت اینترنت در کشورهای همسایه - تو را من چشم در راهم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تو را من چشم در راهم

عراق
این روزها هر کس نام عراق را می شنود، اولین چیزی که در ذهنش تداعی می شود، کشتار و جنگ و خونریزی است. اما در همین فضای خشونت زده هم رقابت برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در عراق به شدت ادامه دارد. ....

...سرعت دسترسی به اینترنت در این کافی نت 144 کیلوبیت در ثانیه بود که چناچه می بینید از سرعت فعلی دسترسی به اینترنت خانگی در ایران اندکی بیشتر است.
پاکستان
در پاکستان دهها شرکت سرویس دهنده اینترنت در حال فعالیت هستند که البته کیفیت و تنوع خدمات آنها با یکدیگر متفاوت است. اولین نکته جالب توجه در این کشور آن است که حداقل سرعت خطوط DSL در این کشور 512 کیلوبیت در ثانیه است.

افغانستان
....هم اکنون بیش از ده شرکت خدمات اینترنتی (ISP) در افغانستان فعالیت می کنند که بیشتر آنها از سوی افغان ها و با همکاری شرکت های خارجی اداره می شوند.....
برای استفاده از این خدمات باید کارت هایی را خریداری کرد. ارزان ترین این کارت ها دو دلار قیمت دارد که با استفاده از آن می توان یک ساعت به اینترنت متصل شد. بنا بر ادعای این شرکت متوسط سرعت اتصال از طریق این کارت ها 48کیلوبیت در ثانیه خواهد بود.
آذربایجان
جمهوری آذربایجان از جمله دیگر همسایگان ماست که علی رغم هزینه نسبتا بالای دسترسی به خدمات اینترنت در آن نسبت به ایران، دامنه گسترده تری از خدمات را به علاقه مندان ارائه می دهد. البته تعداد ISP های این کشور از انگشتان دو دست فراتر نمی رود. سرعت خدمات DSL در این کشور از 64 کیلوبیت در ثانیه تا 6 مگابیت در ثانیه در نوسان است که البته سرویس های 3 مگابیت در ثانیه به بالا در این کشور نسبتا نوپا هستند.
ترکیه
 یکی از نکات مهمی که در مورد خدمات اینترنت پرسرعت در این کشور به چشم می خورد آن است که در این کشور سرعت سرویس های DSL از یک مگابیت در ثانیه آغاز می شود و به حداکثر 4مگابیت در ثانیه ختم می شود. این سرویس ها نیز به سرویس های نامحدود و سرویس های دارای محدودیت ترافیکی تقسیم می شوند که قیمت سرویس های یک مگابیتی بدون محدودیت در اکثر ISP ها 49 لیر ترکیه (حدود 35هزار تومان) است. قیمت همین سرویس در صورت اعمال محدودیت ترافیکی 4 و 6 گیگابایتی به ترتیب به 29 و 39 لیر (حدود 20 و 28 هزار تومان) کاهش می یابد. برای مقایسه بد نیست بدانید در تهران با پرداخت مبلغ 20 هزار تومان در بهترین حالت می توانید از اینترنت پرسرعت بدون محدودیت 128 کیلوبیتی استفاده کنید.
کویت
سرعت خدمات اینترنتی در این کشور از 64 کیلوبیت در ثانیه تا حداکثر 8مگابیت در ثانیه در نوسان است. با توجه به آنکه قیمت خدمات ارائه شده توسط ISP های مختلف در کویت تفاوت چندانی با هم ندارد، جدول تعرفه سرویس های شرکت Fasttel Co را به عنوان نمونه با هم مرور می کنیم. گفتنی ست که قیمت ها به دینار کویت است و هر دینار کویت معادل 3400 تومان است.

ایران
روز شنبه 28 اردیبشهت ماه 87، سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس سخنانی گفت که بهانه نگارش این مطلب شد. وی که از کوتاهی برخی شرکت های اینترنتی در ارائه پهنای باند به مشتریان گلایه داشت تصریح کرد: در حال حاضر پهنای باند 128 کیلوبیت یا 56 کیلوبیت مشکل اینترنت کشور نیست، بلکه نحوه ارائه این میزان از سوی شرکت های ارائه دهنده اینترنت بحث است.
وی گفت: پهنای باند 128 کیلوبیت اکنون برای بسیاری از سازمان ها بدون مشتری است و این میزان را شرکت ها حتی نمی توانند به مشتریان عرضه کنند. سلیمانی افزود: پهنای باند 56 کیلوبیت برای مصارف و کاربران اینترنتی خانگی و دانشگاه ها برای دانلود کتاب های 500 صفحه ای هم مناسب است.
وی تاکید کرد: در برخی مواقع پهنای باند ارائه شده از سوی برخی شرکت ها حتی 2 کیلوبیت نیز نمی شود. لینک منبع



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 87/8/21ساعت  4:25 عصر  توسط زهرا 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دانلود آثار صوتی دکتر علی شریعتی
    دکتر شریعتی
    پروژه بسیار جالب یک دانشجو!!
    اطلاعات نیویورکی ها درباره ایران
    عذرخواهی شیخ حسین انصاریان از مردم
    توصیه علی مطهری به حداد عادل
    فقط خود کار قرمز نیست این جا
    مجید انصاری در گفتگو با جام جم
    گفتگوی میرحسین موسوی باسایت کلمه پیرامون مسایل مهم کشور
    متن کامل سخنرانی امام خمینی (ره) در بهشت زهرا
    مسئولین دیوانه اند یا عاشق؟!
    پیام تسلیت خاتمی و هاشمی بمناسبت شهادت استاد
    اتهام حرمت شکنی و واکنش مهندس موسوی
    اتفاقی بیسابقه در طنز رامبدجوان :
    سخن بیل گیتس
    [همه عناوین(82)][عناوین آرشیوشده]